Własne wirtualne miejsce

Skoro to czytasz to już podjęłaś decyzję, że nie ruszysz z miejsca jeżeli nie będziesz miała własnego kawałka wirtualnego świata. Wciąż masz całą masę pytań i nie wiesz jak ma wyglądać ten Twój świat online?
Postaram się przedstawić kilka możliwość jak się urządzić.

Strategia podpowie

Brzmi bardzo poważnie strategia firmy, ale w zasadzie to proste określenie tego jak chcesz działać online. Decyzję powinnaś podjąć po przeanalizowaniu swojej sytuacji, możliwości w tym finansowych. W inny powinnaś prowadzić biznes kiedy masz mało czasu i mało środków finansowych, a zupełnie inaczej kiedy możesz pozwolić sobie, na inwestowanie we własną firmę w internecie.

Kiedy masz obawy czy to wypali

Na początku każdy ma obawy, nawet ja pisząc te słowa nie mam pewności, czy odniosę sukces na moją miarę. Jedynie co minie różni to, że mam już zaplecze techniczne i ryzykuję jedynie stratą czasu. Jeżeli ryzykujesz większe stawki to zalecam ostrożne działanie.
Wykorzystaj darmowe narzędzia i spróbuj, powinno być łatwiej kiedy masz już klientów offline, takich z realnego świata. Wystarczy ich poinformować, że Twoja firma wkracza w XXI i można ją znaleźć w internecie.

Jakie darmowe narzędzia wykorzystać?

Potrzebujesz swojej bazy, wokół której wszystko będziesz gromadziła klientów. Jeżeli chcesz komunikować klientów o nowościach, podawać aktualizacje dotyczące zasad na jakich pracujesz, możesz wykorzystać do tego celu fanpage na facebooku, albo pójść krok dalej i prowadzić bloga.
Blog nie musi być na płatnej platformie, może być całkowicie darmowy.

Znam kilka miejsc, które są typowo blogowymi platformami: wordpres.com, WIX, blogspot.com. Każde z tych miejsc ma swoje wady i zalety, ale jeżeli myślisz o rozwoju firmy w internecie powinnaś zdecydować się na jeszcze inne rozwiązanie.

WordPress

wodpress.org to darmowe oprogramowanie, ale żeby z niego korzystać potrzebujesz własnej domeny i hostingu, a to już generuje koszty od 150 zł rocznie do nawet kilku tysięcy. Spokojnie jest to bardzo elastyczne urządzanie i można ograniczyć koszty do samej domeny i hostingu.

Blogger

Jeżeli nadal się obawiasz inwestować w internetową działalność, polecam założyć bloga na tzw bloggerze usłudze google blogspot.com
Jest bardzo prosty w obsłudze i łatwy do konfiguracji, a przy tym możesz prowadzić go za “0” zł wystarczy mieć konto gogle z adresem e-mail w gamilu. Żeby było bardziej profesjonalnie warto wykupić własna domenę i podpiąć ją do bloggera. Koszt można zamknąć już w kocie 70 pln/rok. Czyli dość mało, a domena dozwoli na skonfigurowanie własnego adresu e-mail tak jak w moim przypadku: kontakt@iwonaborys.pl
Sama przyznaj brzmi i wygląda lepiej. Ponadto taką domenę możesz później przenieść na dowolny hosting i wykorzystać ja do budowania bardziej zaawansowanej strony, czy sklepu.

Oczywiście nie jest to przymus i możesz korzystać z bloggera w podstawowej wersji.
Możesz dodać do niego prosty formularz kontaktowy oraz podpiąć newsletter, połączyć z kanałami social media.

Dlaczego pomijam pozostałe opcje?

Choćbym bardzo się starała trudno mi znaleźć coś pozytywnego na temat pozostałych platform. Wodpress.com i wix mają więcej wad niż zalet. Obie mają ograniczone możliwości konfigurowania. Dodatkowo wymagają dość sporych nakładów finansowych by móc rozwijać stronę na tych platformach. Bez płacenia nie podepniesz własnej domeny. Również ingerowanie w kod strony jest dość mocno ograniczone, a to ma wpływ na wizualny odbiór. Co tu dużo mówić, strony są brzydkie, a jeżeli już wyglądają w miarę ok to i tak nie jest to zgodne z wyobrażeniem naszej marki.
O budowaniu sklepu na tych platformach lepiej nie wspominać, bo koszty mogą przerosnąć zyski, przynajmniej w początkowym okresie.

Pamiętaj worpress.com ≠wordpress.corg to dwie różne platformy!

Fanpage, Instagram, YT? Newsletter?

Jasne! Social media to bardzo ważny element biznesu online. Bądź tam gdzie bywają Twoi klienci. Ich wielką zaletą jest szybkość z jaką docierasz do obecnych i potencjalnych klientów. Wadą ilość informacji jaka zalewa użytkowników social media i łatwo zaginąć w gąszczu informacji.

Dlatego uważam, że social medianie powinny być głównym kanałem komunikacji z klientami, do tego powinna służyć strona internetowa oraz newsletter.

No właśnie newsletter

Nie odkładaj budowania newslettera na później. Kiedy już będziesz miała swoją “bazę”- stronę internetową, nawet bez treści zacznij zbierać adresy e-mail potencjalnych klientów do newslettera.

Możesz wybierać spośród sporej liczby platform do wysyłki newslettera. Na początek warto wybrać jedną z darmowych.
MailChimp, Freshmaile lub Mailer Lite. Oczywiście nie są one takie całkiem darmowe, bo mają ograniczenia, albo w funkcjonalności, albo ilościowe.

Z tych wymienionych Mailer Lite ma najkorzystniejszą ofertę, bo nie ogranicza funkcjonalności, a limit jest na liczbę adresów który wynosi 1000 (słownie 1 tysiąc!) Jeżeli jesteś w stanie w ciągu kilku tygodni zebrać tak dużą grupę chętnych to warto rozważyć o płatnych rozwiązaniach, ale wśród nich i tak Mailer Lite ma najbardziej korzystna ofertę nie tylko cenową, ale i funkcjonalności.

Uwaga! Zbieraj adresy w sposób legalny! Nie kupuj bazy mailingowej! To nie jest legalne!

To w sumie co Potrzebuję do wprowadzenia firmy do świata online?

Strona internetowa – blog! to ważne miejsce, centrum dowodzenia, miejsce pierwszego kontaktu, baza informacji.
Social media- do przesyłania krótkich informacji, prezentowania oferty, reklamy w sieci.
Newsletter – do bardziej zaangażowanych kontaktów, prezentowania bardziej szczegółowej oferty oraz zawansowanych działań marketingowych.

Nadal nie możesz podjąć decyzji? Napisz na adres kontakt@iwonaborys.pl postaram się pomóc podjąć decyzję. Konsultacja jest całkowicie darmowa. Płacisz tylko za wdrożenie wybranych planów. Oczywiście możesz podjąć samodzielne próby wdrożenia, a ja będę Ci towarzyszyć online.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *